ЗНО - зразки тестів

Тести пробних ЗНО

Тести минулих років


1. Поясніть розділові знаки при відокремлених означеннях.
Як я, бідна, тут горюю, прийди, подивися.
Срібним маревом повиті, коло сіл стоять тополі.
У лісі бродив туман, підзолочений сонячним промінням.
Наляканий громовицею, кінь тихенько заіржав.
Стояла темна ніч, холодна, вітряна…


2. Поясніть умови відокремлення прикладок.
І ось він, Київ, за валами він!..
Завершенням їхньої подорожі була Нова Каховка – славетне молоде місто.
Золотими куполами ще здалеку вітає нас славетна столиця – Київ.
У Сквирі лікар був, на прізвище Рушилов.
Івась, як менший, завжди терпів від Карпа

3. Поясніть розділові знаки при відокремлених додатках.
На світі все знайдеш, крім рідної матері.
На відміну від безплідних кучугур, земля тут така, що могла б усе родити.
Я це зроблю замість тебе.
Кожній людині властиво помилятися, але нікому, крім дурнів, не властиво бути впертим у помилці.

4. Поясніть умови відокремлення чи невідокремлення обставин.
Блакитний час, прикинувшись водою, тече в піщаних, чистих берегах.
І я, заплакавши, назад поїхав знову на чужину.
Незважаючи на погану погоду, біля освітленого під’їзду театру панувало пожвавлення.
Підеш собі зажурившись гаєм по долині.
Годі вже сидіти склавши руки.
Можна робити добрі справи і не чекаючи похвали.
Натхнення – це музика, почувши яку людина здобуває крила.

1. Поясніть розділові знаки при відокремлених означеннях.
Як я, бідна, тут горюю, прийди, подивися.
Срібним маревом повиті, коло сіл стоять тополі.
У лісі бродив туман, підзолочений сонячним промінням.
Наляканий громовицею, кінь тихенько заіржав.
Стояла темна ніч, холодна, вітряна…

2. Поясніть умови відокремлення прикладок.
І ось він, Київ, за валами він!..
Завершенням їхньої подорожі була Нова Каховка – славетне молоде місто.
Золотими куполами ще здалеку вітає нас славетна столиця – Київ.
У Сквирі лікар був, на прізвище Рушилов.
Івась, як менший, завжди терпів від Карпа

3. Поясніть розділові знаки при відокремлених додатках.
На світі все знайдеш, крім рідної матері.
На відміну від безплідних кучугур, земля тут така, що могла б усе родити.
Я це зроблю замість тебе.
Кожній людині властиво помилятися, але нікому, крім дурнів, не властиво бути впертим у помилці.

4. Поясніть умови відокремлення чи невідокремлення обставин.
Блакитний час, прикинувшись водою, тече в піщаних, чистих берегах.
І я, заплакавши, назад поїхав знову на чужину.
Незважаючи на погану погоду, біля освітленого під’їзду театру панувало пожвавлення.
Підеш собі зажурившись гаєм по долині.
Годі вже сидіти склавши руки.
Можна робити добрі справи і не чекаючи похвали.
Натхнення – це музика, почувши яку людина здобуває крила.
1. Поясніть розділові знаки при відокремлених означеннях.
Як я, бідна, тут горюю, прийди, подивися. (означення стосуються особового займенника)
Срібним маревом повиті, коло сіл стоять тополі. (означення відділені від означуваного слова іншими членами речення)
У лісі бродив туман, підзолочений сонячним промінням. (поширені означення (дієприкметникові й прикметникові звороти) стоять після означуваного слова)
Наляканий громовицею, кінь тихенько заіржав. (означення мають додаткове обставинне значення (умови, причини тощо)
Стояла темна ніч, холодна, вітряна… (два і більше одиничних означень стоять після означуваного слова, перед яким уже є залежне від нього означення)

2. Поясніть умови відокремлення прикладок.
І ось він, Київ, за валами він!.. (прикладка стосується особового займенника)
Завершенням їхньої подорожі була Нова Каховка – славетне молоде місто. (прикладка поширена і стоїть після означуваного іменника (часто власної назви))
Золотими куполами ще здалеку вітає нас славетна столиця – Київ. (одинична прикладка стоїть після означуваного слова і має додаткове самостійне значення)
У Сквирі лікар був, на прізвище Рушилов. (прикладка приєднується до означуваного іменника словами тобто, або, наприклад, чи, навіть, зокрема, як-от, а саме, на ім’я, так званий тощо)
Івась, як менший, завжди терпів від Карпа. (прикладка приєднується до означуваного слова за допомогою сполучника як і має додатковий відтінок причини)  (Терпів, бо був меншим)

3. Поясніть розділові знаки при відокремлених додатках.
На світі все знайдеш, крім рідної матері.
На відміну від безплідних кучугур, земля тут така, що могла б усе родити.
Я це зроблю замість тебе. (не відокремлюємо, якщо прийменник замість можна замінити прийменником за)
Кожній людині властиво помилятися, але нікому, крім дурнів, не властиво бути впертим у помилці.
(відокремлюємо додатки виражені іменниками з прийменниками крім, окрім, опріч, замість, за винятком. Зокрема, особливо, на відміну тощо)

4. Поясніть умови відокремлення чи невідокремлення обставин.
Блакитний час, прикинувшись водою, тече в піщаних, чистих берегах. (обставина виражена дієприслівником або дієприслівниковим зворотом)
І я, заплакавши, назад поїхав знову на чужину. (обставина виражена дієприслівником або дієприслівниковим зворотом)
Незважаючи на погану погоду, біля освітленого під’їзду театру панувало пожвавлення. (обставина виражена іменником з прийменниками незважаючи на, закінчуючи, починаючи з)
Підеш собі зажурившись гаєм по долині. (не відокремлюється, бо обставина виражена одиничним дієприслівником, що означає спосіб дії)
Годі вже сидіти склавши руки. (не відокремлюється, бо обставина виражена дієприслівниковим зворотом фразеологічного типу)

З’ясуйте вид підрядної частини.

Люблю міста, що стоять на великій річці. (Означальна)
А ми й не знали, що під театром протікає підземна ріка. (Зясувальна)
Коли сідає сонце, Поділ стає по-особливому чарівним. (Обставинна часу)
Треба сіяти, де земля благодатна. (Обставинна місця)
Крем треба наносити на обличчя так, щоб від розподілявся рівномірно по всій шкірі. (Обставинна способу дії)

Підготувала В.Миргородець.


Тести
1.       Без апострофа треба писати всі слова рядка
А.  мор..як, за..ява, різдв..яний, м..який
Б.   зв..язок, п..юре, б..юджет, гр..юкіт
В.   цв..ях, бур..яний, рель..єф, ф..юзеляж
Г.   під..йом, зар..яд, карб..юратор, об..єм
Д.  дзв..якнути, духм..яний, тім..я, б..юро

2.       Апостроф на місці пропуску треба писати в усіх варіантах, окрім
А.  Не розіб..єш горіха, то не з..їси й зернятка.
Б.   Хата без рушників — що сім..я без дітей,
В.   На чужім подвір..ї і мухи б..ють.
Г.   Череп..я довше живе, ніж цілий глек.
Д.   То сніг, то завір..юха, бо зима коло вуха.

3.       Апостроф треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка
А.   сап..яновий, матер..ями, обов..язок
Б.   дзв..якати, торф..яник, об..їждчик
В.   пуп..янок, крем..яний, потьм..янілий
Г.   надбрів..я, брукв..яний, зіп..ястися
Д .  мереф..янський, знічєв..я, полум..я

4.  Правильно наголошено усі слова в рядку
А.   ВипАдок, зАгадка, каталОг, клейовИй.
Б.   ПрИчіп, сімдесЯт,  вирАзний, суднО.
В.   нОвий, сантИметр , вишИванка,  зОзла.
Г.   ПодрУга, насмІшка, квАртал, веретенО.

5.  У якому рядку наголос падає на перший склад
А.   Щогловий, каучук, олень, цемент.
Б.   Висіти, кишка, дрова, спина.
В.   Обух, етнос, вигадка, череда.
Г.   Заочі, просіка, віч-на-віч, житло.

6.  Літеру и на місці пропуску треба писати в кожному слові рядка
А.   в..мпел, Корс..ка, патр..от
Б.   к..шлак, Грец..я, к..парис
В.   Корд..льєри, граф..н, Кр..т
Г.   ліценз..я, ск..пидар, сп..рт
Д.   ц..стерна, М..лан, б..зон

7.  Літеру і на місці пропуску треба писати в кожному слові рядка
А.   пар.., в..тамін, грац..озний
Б.   сп..раль, к..ргиз, пр..оритет
В.   інц..дент, б..сквіт, аж..отаж
Г.   р..туал, п..церія, симпоз..ум
Д.   провінц..я, пав..льйон, с…нус
8.  Спрощення в групі приголосних треба позначати на письмі в усіх словах рядка
        А.   безпристрас..ний, кар’єрис..ці, тиж..ні
        Б.   радіс..ний, безчес..ний, турис..ці
        В.   артис..чин, напас..ник, хрес..ний
        Г.   хвас..ливий, влас..ний, шіс..надцять
        Д.   заздріс..ний, збриз..нути, безвиїз..но

9.  Правильно написано всі слова рядка
А.   виїзний, форпостний, студенський
Б.   тижневий, ненависний, хворостняк
В.   доблесний, піанісці, шістдесят
Г.   вісник, перехрестний, компостний
Д.   проїздний, аспірантський, пестливий

10. Позначте два рядки, у яких допущено помилки у вживанні подовжених та подвоєних приголосних.
А.   осінній, вихованний, лються, віддзеркалювати;
Б.   сказаний, молоддю, розрісся, старанний;
В.   лляний, тінню, розкішшю, бовваніти;
Г.   статей, шалений, істинний, піввідра;
Д.   колекція, широченний, невблаганний, саженний;
Е.   священник, овва, статтей, Прип’яттю.

11. Позначте два рядки, у яких є слова, де подвоєння приголосних відбувається через збіг приголосних.
А.   Оббігти, наввипередки, віддавна, міськком;
Б.   розрісся, сонний, беззбройний, розкішшю;
В.   Туреччина, кріпаччина, насіння, роздоріжжя;
Г.    роззутися, причинний, юннат, спорттовари;
Д.    проріззю, безлюддя, безробіття, безводдя;
Е.    безсилля, бездоріжжя, безсоння, безвладдя.

12. Установіть відповідність між назвою орфограми і словом з пропущеними літерами чи знаками

                Назва орфограми                                       Слово        
1

2

3

4

                  1.    Спрощення                                       А     С..нгапур
                  2.    Подвоєння                                        Б     полум…я
                  3.    и-і в іншомовних словах                 В     шіс..надцять
                  4.    Вживання апострофа                       Г     осін..ій 

  
  Підготувала Т.Грицай



Немає коментарів:

Дописати коментар